טקס החינה: סמלים ומשמעויות

צוות הינומה

צוות הינומה

צוות האתר דואג לעדכן בדברים החשובים ביותר לכלה ולמשפחה כולה ברגע השמח בחייהם.

טקס החינה: סמלים ומשמעויות

 

 

המסורת היהודית לאורך השנים יצרה מגוון רחב של אירועים משפחתיים בעלי חשיבות סנטימנטלית כמו גם רגשית גדולה מאוד דווקא סביב אירועי החתונה של זוג צעיר. אחד מן האירועים החשובים ביותר לאורך חודשי האירוסין, הוא אירוע החינה, אשר בשנים האחרונות הופך להפקה מקצועית של ממש וכולל תלבושות מיוחדות ומסורתיות לכל האורחים. אבל מה בדיוק עומד מאחורי החינה ומדוע מדובר ברגע כל כך מרגש מבחינת בני הזוג הצעירים והמשפחות? על מנת שתוכלו להבין קצת יותר, מוטב לצלול עמוק אל תוך חייהם של יהודי מרוקו בגולה, ולהכיר את ההתנהלות היומיומית של הקהילה.

חינה- המעבר לחיי זוגיות

טקס החינה הוא טקס מרגש, מלא סמלים אשר נערך במתכונתו המקורית בצורה מצומצמת רק מקרב בני המשפחה הקרובים של בני-הזוג ובסמיכות למעמד החופה. משמעות המילה חינה היא:

ח- חלה

י- ילדים

נ- נידה

ה- הדלקת נר

לפי המסורת היהודית אלו הן 4 המצוות אשר מייחסת התורה לנשות ובנות ישראל. לכל אחת מהמצוות הללו יש סגולה לחיי הנישואים והמשפחה. במהלך טקס החינה מברכים בני המשפחה את החתן והכלה, בברכת חיי נישואין מאושרים ופוריים בפעם האחרונה לפני מעמד החופה. אירועי החינה המסורתיים רחוקים מרחק רב מן האירועים שאנו מכירים היום, אשר כוללים שוק מרוקאי אותנטי, שולחן קינוחים מפואר ועוד. יחד עם זאת, גם באירועים המסורתיים ניתן למצוא ממתקים ומאכלים מתוקים רבים אשר מסמלים את החיים המתוקים והמאושרים שיהיו לזוג הצעיר במהלך שנות נישואין שלהם.

בני הזוג נמצאים לאורך כל האירוע על כיסא הדומה במקצת למעין כס מלכות, הם לבושים בתלבושות מסורתיות וגם בני המשפחה המצומצמת מתלבשים ביחד איתם. הזוג הצעיר נכנס לאולם על כרכרה בדיוק כפי שהיה נהוג במרוקו, ומגיע לאירוע כאשר באולם נמצאים כבר כל האורחים על מנת לקבל את פניהם. כמובן שישנם אלמנטים כמו החינה עצמה, אותה ניתן לערוך בצורה מסורתית עוד יותר בעזרת משיכת הידיים בחומר, אך לא בכל אירוע מודרני נערך היום טקס החינה במלואו.

 הדרך המושלמת להתחיל את החיים המשותפים שלכם

טקס החינה הוא טקס מרגש אשר מאגד בתוכו את כל המסורות המשפחתיות שעוברות מדור לדור במשך מאות שנים. לכל עדה יש את האלמנטים הפרטיים שלה אך בכל הטקסים ניתן לראות את אלמנט הברכה חוזר בצורה דומיננטית במיוחד. לא משנה אם אתם מרוקאים או עיראקים אתם יכולים למצוא את עצמכם נהנים עד אור הבוקר בטקס החינה שפותח את חגיגות הנישואין שלכם ומברך אתכם לחיים פורים ושלווים. כיום פועלות חברות הפקה אשר מתמחות ביצירת טקסי חינה מסורתיים לטובת זוגות אשר רוצים להפוך את רצף אירועי החתונה שלהם לאירועים ברמת הפקה גבוה ולספק לאורחים חוויה בלתי נשכחת.

עוד מאת צוות הינומה באתר:

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן