בדרך לחתונה עוצרים במקווה: כך תתכונני למקווה

צוות הינומה

צוות הינומה

צוות האתר דואג לעדכן בדברים החשובים ביותר לכלה ולמשפחה כולה ברגע השמח בחייהם.

בדרך לחתונה עוצרים במקווה

בדרך לחתונה עוצרים במקווה: כך תתכונני למקווה

 

 

בין הארגונים וההכנות לחתונה, תצטרכו לתכנן את שבת החתן, החינה וכמובן גם להתארגן לקראת טבילה במקווה. בעוד שהטבילה במקווה מסתמנת כפעולה של טיהור, ישנן נשים שנרתעות מהתהליך. כיצד תתכונני למקווה? כל הפרטים בכתבה שלפניך.

המקווה – קווים לדמותו

המקווה הוא מקור מים בו האישה עוברת טיהור בטרם חתונתה. את הטיהור ניתן לעשות בכל מאגר מים פתוח כמו ים או מעיין, אבל בכדי לשמור על פרטיות ולוודא שתאריך המקווה מתאים לבלנית, רבות מעדיפות לטבול במקווה מלאכותי. המקווה עצמו הוא בריכה קטנה המכילה מים בטמפרטורה נוחה וחמה והוא בפיקוח משרד הבריאות.

הטבילה במקווה נעשית בשל הצורך להתחדש ולהיטהר לקראת החתונה. מעבר לזה, הטבילה מכינה את האישה לקראת השלב הבא בחייה, בו היא תיצור ברחמה חיים ותקים משפחה לתפארת. ישנה סברה לפיה המקווה הוא דימוי לרחם האישה, כפי שהתינוק יוצא מן הרחם וממי השפיר כשהוא טהור, כך יוצאת האישה מן המקווה, היא נולדת מחדש לקראת החתונה.

לרוב, הכלות לעתיד טובלות במקווה יום או יומיים לפני החתונה, אך במקרים מסוימים מותרת טבילה קודם לכן. הבלנית שנמצאת במקווה, תסייע לך להתכונן לקראת הטבילה ולטבול באופן המיטבי.

מה מביאים למקווה?

ראשית, כדאי לברר בקרב חברותייך ובנות משפחתך, אם יש להן המלצה על מקווה מסוים, או לחלופין בקשי המלצות על מקווה שקרוב אליך. לאחר שתקבעי תאריך לטבילה, ועם התקרבות המועד, יש להכין תיק המכיל: חלוק רחצה (או מגבת), כלי רחצה, לרבות משחת שיניים, מסרק, מקלות לניקוי אוזניים, בגדים להחלפה, כפכפים וכסף קטן עבור השימוש במקווה.

כיצד תתכונני למקווה?

בכדי להגיע למקווה על הצד הטוב ביותר, עלייך להגיע נטולת תכשיטים, איפור, לק, עדשות מגע או כל אלמנט שעשוי לחצוץ בינך לבין המים. גזרי את ציפורנייך, צחצחי את שינייך ונקי את גופך היטב. את ההכנות הללו תוכלי לעשות גם במקווה עצמו, אבל רצוי שתגיעי נקייה ונטולת תכשיטים למקום.

תוכלי להגיע לטבילה במקווה מלווה בחברותייך ובנות משפחתך (הכניסה לנשים בלבד כמובן), ויחד תוכלו לחגוג את טקס המקווה בצהלולים וריקודים (בתום הטבילה ולאחר היציאה מחלל הרחצה). תוכלי להיכנס לטבילה עם אמך או אחת מחברותייך, אבל את לא חייבת אם את לא מעוניינת בכך.

היה וקיבלת מחזור או שאת עתידה להיות במחזור בזמן הטבילה, תוכלי לנסות ולדחות אותו באמצעות גלולות (רק אם את לוקחת באופן קבוע) או לקיים חופת נידה, במהלכה מישהו אחר יעניק לך את הטבעת ולא החתן. במקרה זה תוכלי להגיע למקווה אחרי החתונה, בתנאי ששבעת הימים שלאחריה היו נטולי וסת.

טקס הטבילה במקווה הוא טקס משמעותי עבור נשים רבות, שרואות בתהליך כטהרה לקראת חייהן החדשים כנשים נשואות. אתרי את המקווה האידאלי עבורך, בקשי מחברותייך או בנות משפחתך להגיע עמך לטבילה והכיני את כל החפצים הנחוצים לך בכדי לטבול באופן המיטבי. מזל טוב!

עוד מאת צוות הינומה באתר:

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן